Jumaat, 7 Jun 2013

KETAHUI RAHSIA KECANTIKAN KULIT ANDA


Kulit merupakan organ terbesar pada badan kita. Dan seperti organ2 lain kulit juga memerlukan vitamin dan mineral untuk kekal sihat dan bebas dari sebarang kerosakan atau kecederaan. Saya kongsikan vitamin2 yg merupakan makanan untuk kulit dan fungsinya kepada kulit kita.

1. Vitamin B ~ B for Beauty, menjaga kesihatan kulit daripada dalam. Ia membantu mengurangkan garis-garis halus di kulit. Vitamin B-Complex juga penting untuk melanin yang memberi warna pada kulit. Lebih kerap anda berada di bawah matahari, lebih banyak B-Complex diperlukan

2. VITAMIN C ~ kulit memerlukan Vitamin C untuk membentuk kolagen. Kolagen ibarat simen yang mengikat batu-bata (protein), supaya kulit sentiasa kenyal. Kekurangan kolagen membuatkan tubuh anda mudah lebam dan calar, kering dan bersisik. Kolagen yang cukup daripada Vitamin C yang baik membuatkan kulit anda kelihatan bersinar dan gebu.

3. Vitamin E ~ memang diketahui umum adalah vitamin untuk kecantikan kulit, melawan penuaan (kedutan). Vitamin E bersifat anti-oksidan dalam bentuk fat-soluble (manakala Vitamin C tadi dalam bentuk water-soluble).

4. Protein (ESP) ~ Asasnya, tubuh badan kita ini terbina daripada protein. Sel tubuh kita terbina daripada protein. Namun, pelbagai proses yang dilalui oleh tubuh kita menyebabkan protein termusnah, menjadi tua, rosak dan sebagainya. Justeru, kita perlukan protein baru untuk mengganti protein yang hilang tadi.

Sel kulit berganti setiap 21 hari. Selepas 21 hari, ia akan digantikan dengan sel baru, sekiranya kita memberikan tubuh kita ‘makanan asas’ yang sihat, maka sel yang terhasil itu pastilah sihat juga. (Sebab tu dalam bidang kecantikan, kerap ditekankan proses scrubbing untuk menghasilkan kulit yang cantik. Sebenarnya, apa yang dilakukan ialah membuang sel2 lama yang telah rosak dan mati, dan membenarkan sel2 baru untuk hidup dan bernafas menggantikan sel2 lama tadi)

5. Zinc ~ Membentuk kolagen dengan membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit

6. Alfalfa ~ Melawan alahan dgn memperbaiki keadaan kulit yg sensitif sangat perlu bg mereka2 yg alah kepada makanan sebagai contoh makanan laut.

7. Gla Complex ~ Memperbaiki inflamasi kulit seperti eczema, alergi, kegatalan, kulit keringserta memperbaiki bintik penuaan. 




Nak tahu CADANGAN VITAMIN yang mana sesuai untuk penjagaan kulit anda?? Jom tengok.

1: vitamin B-Complex, vitamin C dan vitamin E + ESP
*untuk masalah kulit berjerawat dan yang tidak seri
*untuk maintain kulit berseri dan awet muda.. 

2: vitamin B-Complex, vitamin C, vitamin E dan Zinc + ESP
*untuk kulit berjerawat batu dan bernanah serta meninggalkan parut yang sukar dihilangkan.

3: vitamin B-Complex, vitamin C, vitamin E dan Alfafa + ESP
*untuk kulit berjerawat akibat resdung dan selain dari muka bahagian belakang juga dipenuhi jerawat.

4: vitamin B-Complex, vitamin C, vitamin E , GLA dan ESP
*untuk kulit bejeragat dan sering terdedah pada cahaya matahari.

Nak try tak?? Anda tak perlu berhabisan ribuan ringgit untuk tampil cantik dan berseri-seri. Dan yang paling baik pengambilan supplement ni bukan saja mencantikkan kulit tetapi memperbaiki taraf kesihatan anda.

*Penafian: Produk ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

*Credit to anisvitashop

Berminat? Nak mencuba?

Kelebihan  bila anda menjadi pelanggan kami
      - Anda akan didaftarkan dapat Group tertutup FB
      - Anda akan mendapat pengetahuan dan dapat berkongsi pengalaman dengan pengguna Shaklee yang ada dalam group ini.
      - Konsultasi percuma diberikan
      - Sentiasa mendapat Harga Jimat daripada kami
      - Akan mendapat info-info terkini tentang shaklee dan produk terkini

Sila hubungi kami jika ingin mendapatkan maklumat lanjut tentang produk
Nadra Amat
I.Distributor Shaklee : 911013
Phone : 010-7862985
PM admin : www.facebook.com/messages/healthynhappynadin



Tiada ulasan:

Catat Ulasan